اغنية جديدة بعنوان " هو انتى ليه " للشاب مصطفى امين ... يهاجم قوات الانقلاب القاتل فى مصر

انشر هذا الموضوع :
اغنية هو انتي ليه؟ للشاب مصطفي أمين، يعاتب فيها مايعانيه الشباب والشعب المصري من ظلم وقهر  وممارسات قوات الشرطة والجيش من اعتقالات، وقتل وحرق، وتقول كلمات الاغنية:
هو انتي ليه رغم الظرف .. أقوي من الناس كلها
هو انتي ليه رغم الحروف .. ألغاز كتيرة في حلها
هو انتي ليه حضنك مجاز .. متعطرة دايماً بغاز
بتبعديني بالإنحياز .. ومصفاني مع العدا
هو انتي ليه أصلا كده؟
بتجبريني على السفر .. وتطبطبي ع اللي كسر
ياهاجرة قلبي اللي انكسر .. ياراميه صوتي اللي اتنبح
أنا مش هسيبك للغفر .. حتى ولو قلب إندبح
حتى ولو كنتي كده .. بتشكي أو متأكدة
أنا مش هسببك للعدا .. لو حتى كان ظلمك قدر
مهما الحواجر تبعدك .. هفضك مكمل وأوعدك
أنا بكرة جاي .. أنا بكرة جاي
مهما يزيد فوق الرصاص .. يوم الخلاص أنا قلبي حي
انشر هذا الموضوع :

انضم لمدونة نهضة مصر

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
نهضة مصر